De Hypotheekfirma is een onafhankelijk financieel adviesbureau. Wij bemiddelen in hypotheek-, leven- en beleggingsproducten van banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen. Wij zijn in ons adviestraject 100% onafhankelijk. Hierdoor kunnen wij interessante producten op de markt selecteren en aan u aanbieden, ongeacht de financiële instelling waar het product wordt ondergebracht.
In het Dienstverleningsdocument maken wij afspraken over de diensten die u van ons wilt afnemen. Om onze dienstverlening inzichtelijk te maken hebben wij het totale adviestraject in een aantal stappen onderverdeeld. Deze stappen zijn:
Kennismaking
- Voorbereiden adviesgesprek.
- Kennismaken met klant.
- Eerste inventarisatie wensen en behoeften.
Verkennend adviesgesprek
- Inventarisatie specifieke wensen en behoeften.
- Uitleg verschillende hypotheekvormen.
- Klantinventarisatie en opstellen klantprofiel.
- Vaststellen belangrijkste selectiecriteria voor verkrijgen van hypotheek (o.a. inkomen en vaste uitgaven klant, NHG, overbruggingsfinanciering).
- Vaststellen verzekeringsbehoefte.
- Eerste globale hypotheekberekening.
Onderzoek hypotheekmogelijkheden
Inventarisatie en selectie hypotheekaanbieders op basis van criteria:
- Productaanbod
- Productvoorwaarden
- Rentepercentages
- Verschillende hypotheekconstructies
- Kwaliteit klantprocessen
- Premie en voorwaarden benodigde verzekeringen
- Klantenservice
- Overige kosten (o.a. overbruggingsfinanciering, notariskosten)
- Vergelijking en selectie van producten en tarieven
- Uitwerken berekeningen selectie en opstellen rapportage
Vervolg adviesgesprek
- Bespreken voorlopige selectie.
- Aanpassen berekeningen en uitbrengen definitief advies.
- Definitief advies verwerken tot aanvraag (offerte).
- Assistentie bij invullen aanvraag.
- Aanvraag voor goedkeuring gereed maken.
- Aanvraag offerte bij hypotheekaanbieder.
- Bevestiging aanvraag opvragen bij hypotheekaanbieder.
- Monitoren van aanvraag.
- Beantwoorden vragen hypotheekaanbieder.
Procesbegeleiding
- Controleren en tekenen offerte.
- Invullen aanvraagformulieren voor hypotheek en verzekeringen.
- Bewaken ontbindende voorwaarden.
- Verzamelen en aanleveren benodigde stukken:
- Bankgarantie begeleiden,
- Taxatierapport aanvragen en begeleiden,
- Werkgeversverklaringen (laten) opvragen,
- Medisch akkoord voor overlijdensrisicoverzekering begeleiden.
- Bewaken tijdige aanlevering relevante documenten.
- Onderhouden van voortgangscontacten met bank en verzekeraars.
- Beantwoorden aanvullende vragen.
- Begeleiden overbruggingsfinanciering.
- Doornemen koopakte.
- Controle notarisstukken.