Misschien heeft u afgelopen 5 jaar een negatieve melding bij het Bureau Krediet Registratie opgelopen. Dan zijn er soms toch hypotheekmogelijkheden. Veel is afhankelijk van het soort registratie. Weet u niet wat er precies geregistreerd staat, meld u zich dan bij een willekeurige bank.
Het opvragen van uw gegevens doet u als volgt:
- Bij iedere bank in Nederland ligt een consumentenbrochure ‘Wat doet BKR voor mij?’. Aan deze brochure is een aanvraagformulier gehecht. Dit aanvraagformulier vult u in.
- U overhandigt het ingevulde formulier aan de bankmedewerker en identificeert zich met een geldig identiteitsbewijs.
- U betaalt de bankmedewerker € 4,95. Dit zijn de kosten voor het doen van een inzage.
- De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen zeven werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven adres.
Acceptabel
Indien op het aanvraagmoment een A-melding (= Achterstandsmelding) is hersteld middels een H-melding (= Herstelmelding), of een A-melding (eventueel met code 1 (= regeling) of 2 (=opeisbaar gesteld)) is vermeld bij een op aanvraagmoment geheel afgelost krediet, zal in bijzondere gevallen mogelijk worden geaccepteerd.
Niet acceptabel
- SR-krediet (= Schuldregeling), en/of;
- Codering 3 (= afgeboekt) en/of codering 4 (= kredietnemer onbereikbaar) en/of;
- Lopend krediet met een: openstaande A-melding en/of codering 1 en/of codering 2.